Amerikansk-tysk action från 2005

"Media överdriver", hör man ofta, inte så extremt chockartat med tanke på hur många tidningar och tv kanaler det är som vill åt oss åtråvärda konsumenter. Det e ett slagfält!

Jag har alltid tyckt att det har passat in, för på ett eller annat sätt så överdriver faktiskt media, det kan gälla allt ifrån en bilolycka, som plötsligt förvandlas till en "Massiv katastrof, blodet forsade överallt" samtidigt som ett självmordsbombnings attentat nere i Afghanistan förminskas och blir till "27 döda i bomb".
Hade detta hänt i Sverige, så skulle det blivit ett massivt mediapådrag som skulle hålla i sig i flera månader.
Men detta är ju Sverige, här sker inte sådant, vi är ju skyddade från omvärlden och säljer all vår militära utrustning till högstbjudande, vi skriver om sånt där, det händer inte här. Då kan man fråga sig; Är vi verkligen så naiva att vi kan tro på att världen hoppar över vårat lilla land när det gäller konflikter och dylikt? För jag tror att allt eftersom världen krympen, så krävs det ett bättre utrustat Sverige, inte tvärtom!

Men för att gå tillbaka till min rubrik och för att skriva något helt ointressant, så öppnade jag idag 3:ans del i GP och skulle kolla vad man kunde hitta för skoj på tv idag då vanligtvis hårddisken erbjuder ett bättre utbud.
Så jag ögnar igenom Tv4:as tablå när jag plötsligt ser att Lords Of Dogtown minsann går på dumburken idag.

Jag minns den filmen som ett mellanting mellan Drama/Biografi/Sport.
Det är en film byggd på en dokumentär, en film som jag personligen tycker om väldigt mycket då jag själv sysslar med just longboard, som kommer ursprungligen ifrån grunden till skateboard.
Så när jag sitter där och läser om filmen så ser jag hur GP beskriver filmen som en Amerikansk-tysk Action från 2005, och visst, den är Amerikansk-tysk, fast i grunden Amerikansk, de råkar nämligen vara en tysk regissör.
Men det som faktiskt chockar mig är att filmen beskrivs som en action film, för det är det sista den är.
Den handlar om ett gäng killars uppväxt i Venice Beach, kalifornien, och om hur dem utvecklar skateboarding, men var fan hittar dem skjutande eller dylikt i den rullen?

Detta bevisar endast hur inkompetenta skribenterna ibland kan vara på stora dagstidningar, för som det är ju så har dem bara snott informationen från Imdb.com, som också beskriver filmen som en Action film... Jag menar, borde man inte ha sett filmen innan man gör ett utlåtande? Det stör mig...

Men för att gå från en sak till en annan så är jag ledig imorgon.
Spanska läraren, vars efternamn också är ett mycket välkänt sportbilsmärke, visade sig vara sjuk (hoppas hon kryar på sig tills efter lovet) och därför är min endaste lektion imorgon, fredag, inställd och ersatt med sovande och behagligt drömmade. Ett faktum jag personligen inte ifrågasätter :)

Så nu sitter jag här framför laptopen och har som nöje att blogga, och förhoppningsvis få en hel bunt med läsare, och kanske slå Alex Schulmans läsar antal med råge...
Brasan är tänd och hunden min har dunstat totalt vid dess sida, huset är nystädat och skolans arbeten är gjorda.. Snart händer något elakt, allt kan ju möjligtvis inte vara bra, right? Men, jag hoppas det håller i sig över helgen då jag ska shoppa lite kläder och få pengar, förhoppningsvis..

Och tills dess att jag skriver igen, ha en toppen helg, och även en mysig torsdagskväll!

387993-3

Morgongympa när det e som bäst.


387993-4
Mysstund vid brasan, alltid ett säkert kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0