Första dagen i mitt liv som 17

Jag har tänkt mig att börja med en "Dagens" lista, såsom - Dagens misstag - Att låta fåfäng låna en bandyklubba, osv.. Så idag skall jag introducera detta, kan bli spännande!


Men.. som för att börja från början, så är jag trött i hela kroppen och även i psyket, vilket kan leda till frustrationer, och i värsta fall en ruinerad blogg, så jag skall försöka skärpa mig.

Dagens dag har varit präglad av innebandy och matteprov, inte världens bästa kombination, men ändå något som kan fungera, iallafall om man går på Kunskapsgymnasiet i Göteborg =]

Så imorse spelade alltså klassen innebandy och beachvolley i Rosendalshallen vid studiegången.
Innebandy är för mig inte den sporten som jag mest ser fram emot när jag hör ordet idrott, men det är helt okej om man varvar det med något som grymt som volleyboll, så det gick an.

Så efter att ha slitit ut sig totalt vid uppvärmning, och vunnit över klassen, så var det alltså bollsporter som gällde, och duktiga som vi var i mitt lag så förlorade vi bara 4 av 6 matcher, känns bra :)

Senare, efter att ha brännt sönder fingrar och handflator i det meningslösa handfatet i den meningslösa dushen, valde vi att sticka tillbaks till skolan och käka på vår resturant, som då ligger så långt som 10 meter från vår skola, neråt..

Sedan hade jag en intresseväckande debatt med mig själv i huvudet, samtidigt som en fullfjädrad praktikant om och pratade om hur duktiga Amnesty International verkligen var, och visst, dom är duktiga, men att skriva brev dagarna i ända verkar vara en bieffekt av rastlöshet.. bara säger de.

Jag och Jonas valde att vara så busiga att smita från lektionen hela 3 minuter efter det att vi slutat, och spelade bandy på mellanvåningen, mellan rektors kontor och lärarrummet, vore lite nervkittlande om det inte var så att nästan alla våra lärare fortfarande, som är tur för oss, har kvar leksinnet och verkligen inte drar sig för att hoppa in och lira lite själva..
Så efter att ha träffat Jonas med ett slagskott i revbenen, så insåg jag till min fulla förtret att soffan var helt söndermosad av hormonstinna tonåringar i samma ålder som mig, undantag för alla dem som fortfarande lever kvar i 16 åringarnas värld.
Men detta stoppade inte mig då jag helst lever i symbios med folk och annat, så att jag sedan låg där, tvärs över hela hopen, var ingen överraskning för någon...

Och nu är jag hemma igen, tog mig en bit kladdkaka och sen bar det av ut med doggelito ut i vårvädret.
Var dock tvungen att byta skor från mina nya till mina gamla ingrodda converse sneakers, kändes ultimat ;)


Dafens Hitt var nog när jag träffade Jonas i revbenen med ett slagskott, ett gott skratt förlänger livet enligt mig, fast Jonas liv vet jag inte hur det blir.

Dagens Quinna
blir ju självklart Emelie, som med sina sköna kommentarer och tragiska historier förgyller min alltför dystra vardag, thänks to yow!

Dagens Låt
spelades i min Ipod och må vara Is There A Ghost, med Band of Horses.

Dagens Miss
var ju självklart när bollen susade förbi Simons huvud, alltför långt bort.

Dagens Prestation
är jag stolt över, men den upprörde en person, så därför får den förbli hemlig ;P

Dagens Lärdom
kan andra också ta del av, för man bör inte lobba iväg gammalt muffinspapper, folk upskattar inte det, konstigt, men sant.

Dagens Händelse
skedde alldeles solklart nyss, jag fick Zelda; Majoras Mask till min käraste laptop. Helt grym!

En hund som inte är alltför förtjust i att bli torkad

Var ju somsagt ute med den här hunden, han är inte överförtjust i att bli torkad. Men det är hårda bud här ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer bli en hård kamp mellan dig o mr robin kommande åren. 10 kr på dig då för o va shysst mot gänget

2008-03-11 @ 18:42:51
Postat av: Josefin

Tuff är för tuff för torkning ? :)

2008-03-11 @ 18:54:55
URL: http://metrobloggen.se/josefejn
Postat av: Din klasskamrat ^-^

Fredrik vs robin haha. Starkt att vinna över honom + att han fuska lite med höger knä!!!

2008-03-11 @ 22:22:19
Postat av: The Big D;)

Jaa det tror jag med.. men ja lägger 1000 på Fredrik ist;)

2008-03-14 @ 22:41:35
Postat av: hemlig beundrade # 99

Kunskapsgymnasiet alltså.. Något att rekommendera? ;)

2008-03-26 @ 01:40:08
URL: http://ciaoisabella.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha, synd att det inte är dit jag har sökt då ;)

2008-03-27 @ 10:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0