Regn, ovanligt återkommande

Regn, regn och lite mer regn.

Det är vad som präglat större delen av Sverige i de senaste 6 månaderna, och som antagligen kommer fortsätta oförändrat ett litet tag till, för än har vi inte drunknat!
Ett helt halv år mina vänner, det är ett ganska stabilt vattenflöde.

Det enda positiva man kan hitta ur dessa små droppar av vatten, som tillslut blir en jävla massa, är att vi inte torkar ut, för det är ju ett stort problem i Sverige. Den oerhörda hettan vi fick känna på förra sommaren var ju nästintill outhärdlig, så är det inte kalasbra med lite regn som svalkar ner, i 6 fucking månader..?

Vädermakterna valde ju även att hoppa över en årstid i år, Vintern var tydligen ett överflöd, något man kan undvara för lite vatten. För vem behöver inte vatten om inte de uttorkade Svenskarna? Afrika har ju fått alldeles jätte mycket på senaste, dags att vara rättvis förfan!

Och jag kan inte annat än att tvivla på deras kompetens, för vem kan inte se att Sverige snart drunknar i sin egna vagga? Vem märker inte av de nyfödda inlandssjöarna som blockerar allt vad kollektivtrafik heter, vem har undgått våta strumpor påväg till skolan eller jobbet? Dags för en måttligt regnfri sommar anser jag, och jag är inte ensam, så låt oss skapa en namninsamling på namninsamling.se och göra något åt saken!

Något som man kan plocka ut ur den här perioden och lägga till i minnet, är alla de mysiga filmkvällar och trygga utekvällar man faktiskt kan ha.
För är det inte mysigt att bjuda hem några kompisar och kanske någon man tycker om, och bara kolla på en bra film, kanske spela lite kort eller sällskapsspel eller bara snacka bort hela natten?
Jag anser att det är nu man skall ta tillfället i akt och kanske skaffa sig en partner inför sommaren.
Jag tänker minsann inte mista detta tillfället, jag skall träffa någon jag tycker om, och kanske, kanske blir det något lyckat som kommer ut ur detta. Vem vet?

rör på er, träffa folk och ta nu denna deppiga period där självmordsstatistiken går i höjden, och gör något gott av det!

" Så köp den idag, annars gör jag det"

Kommentarer
Postat av: johanna

håller med;) ska träffa folk å ha kul istället för å deppa;) hehe

2008-03-13 @ 16:36:55
URL: http://johannanilzzon.blogg.se
Postat av: Anonym

Fredrik skriv kortare inlägg!!!

2008-03-13 @ 17:43:30
Postat av: josefin

tycker inte alls att du ska skriva kortare inlägg, de är perfekta om man har sjukt tråkigt (som jag faktiskt inte har just nu så det där blev ju lagom logiskt, som vanligt -.-).

skriv istället FLER inlägg :D

2008-03-15 @ 23:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0