Seventeen years

Jaa.. idag, Sütton år vare.. känns ju bra, en meningsfull ålder..Sker mycket då föttår ni, för 18-17 e ju faktiskt 1, alltså ett år kvar, bara 365 dagar på sina håll.

Okej, sjutton, näst värdelöstaste åldern efter 19.
Enligt mig så får man ju iallafall en känsla av att vara 1 år äldre än 16, en bra känsla i många fall..
Man kan ju t.ex. få dricka alkoholhaltig dryck utan att känna sig alltför främmande inför sina föräldrar..ÖHUM!!.
SLUT PÅ COLA DRICKANDET!! Mwo-hahahah..ha..ha... nje.

Dagen började bra, och slutade bra. Kort sagt en himla massa tid att döda där i mellan. Så jag bestämde mig för att ta tåget till skolan, efter att ha blivit väckt av väldigt optimistiska föräldrar med paket osv... Himla gulligt att ge mig en parfym. "Luktar jag verkligen så dåligt" är självklart min första tanke när jag väl ligger där och småblundar i ljuset från ljuset..
Var iallafall uppiggande att vakna till skönsång och lite paket på det.
Sedan bar det somsagt av ner till tåget, i Regnet, för att sedan ta sällskap av Erik och Adam in till den lilla storstaden Göteborg och min massiva orgie i skolkamrater.

Dagen bestod mest av att spatsera runt på skolans otroligt stora yta (Kan nog ligga på runt en 140 kvadratmeter), och få bekräftat att JAG minsann fyllde år idag.
Detta gjorde jag genom att diskret tillkännagiva att en viss person minsann inte var 2 år från 18 längre, och gissa om det tog lång tid att förstå.

Så efter en ytterst lyckad redovisning i samhäll så tog jag mig ner till dem berömda sofforna, och beslöt mig för att möta den upphetsade folkmassan som stod och trängdes...framför ngt dumt chokladstånd...
Så efter att ha övertalat mina käresta Emelie om att jag faktiskt var behov av kakaofett och socker så myglade jag till mig en pralinpåse som inte var fullt så lyckad som jag först hoppats på..
Tankarna som rusade genom mitt huvud när jag åt dessa var dylika dessa; " hmm.. undra vafan dom stoppa i dom här, smakar marsipan och sallad..." + " ahaa, Göran är minsann ute på sin dagliga runda, dags att visa var fan skåpet skall stå" (tanken följdes av att jag erbjöd denne man en pralin, och han blev minsann alldeles smickrad och rund i ansiktet av denna lustfyllda orgie i beska chokladsmaker)

Min dag i skolan bestod mest av egoistiskt tänkande och intensiva kramar från söta flickor..
Så efter min hemkomst så började jag genast undra när folk skulle börja ringa och gratulera mig, och fick svaret när jag stod som lägligast och bakade min, och hör och häpna, egna kladdkaka!!..
Då var det min äldsta barndomskompis som känt sig manad att ringa och gratta, och det var riktigt välkomnat och en träff bestämdes längre fram, lyckat enligt Fredrik!

Sen så var det överraskningsdags från mina pärons sida, dom lurade mig totalt genom att köra en fruktansvärd omväg bara för att stanna utanför en mysig liten fransk bordell vid linné, och shiet.. goda pizzor må jag säga.
Må hända att det var en resturang, men vad vet jag, snygg servitris i vilket fall..

Så summan av kardemumman är att jag var sugen på att blogga när jag hörde att mina goa vän John hade börjat med det, och shiet, om antalet läsare överstiger 300 så kanske jag fortsätter trots allt..

Så keep up the good work, så höres vi framåt i tiden!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Josefin

Aaaaah, killen som fjäskar för lärare och tydligen nu faller för blogg-grupptrycket har hittat rätt xD
hahahah :D
äeh, men den var bra, du kanske borde köra på journalist ist för stridspilot? ^^

ha en fortsatt bra sjuttonårsdag fredrik christ!:D:D

2008-03-10 @ 22:11:43
URL: http://metrobloggen.se/josefejn
Postat av: din älskade som är 1 år äldre än dig somFAEN

kan länka dig i min blogg så får du cirkus 1000 på en endaste gång.

2008-03-11 @ 18:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0